Wybierz język PL EN

O systemie

BRC jest to standard opracowany w 1998 roku w Wielkiej Brytanii przez liderów British Retail Consortium i jego członków w odpowiedzi na wprowadzane reformy regulujące wymagania stawiane zakładom spożywczym dostarczającym żywność hipermarketom. Standard BRC zyskał znaczące międzynarodowe uznanie co do treści, formy oraz przydatności systemu. Przez wiele lat przedstawiciele supermarketów audytowali systemy bezpieczeństwa żywności (GMP, GHP, HACCP) u swoich dostawców (producentów żywności) bezpośrednio przy liniach produkcyjnych. Zwracali oni szczególną uwagę na "należytą staranność" oraz spełnienie przepisów wymaganych przez prawo. Aby wyeliminować wielokrotne i niezwykle czasochłonne audyty, wykonywane w zakładach dostarczających żywność do sieci supermarketów pod własną marką, opracowano i rozwinięto standard BRC.

Chcesz poznać szczegółową ofertę
Wypełnij formularz Zamów szkolenie Skontaktuj się z nami

Dla kogo

BRC Food Safety wymagany jest przez wszystkie brytyjskie sieci handlowe zrzeszone w British Retail Consortium, np. TESCO. Obecnie na całym świecie certyfikat BRC posiada ponad 20 000 dostawców z 90 krajów.

Procedura wdrożenia systemu BRC

  1. Analiza istniejącego systemu zarządzania organizacji pod kątem wymagań systemu BRC (audyt wstępny);
  2. Opracowanie harmonogramu wdrożenia systemu;
  3. Rozpoczęcie szkoleń załogi;
  4. Opracowanie polityki bezpieczeństwa;
  5. Opracowanie dokumentacji: mapy przebiegu procesów, procedur, instrukcji, formularzy;
  6. Wdrożenie procedur  systemu;
  7. Szkolenia  pracowników w zakresie obowiązujących ich procedur i wymagań normy;
  8. Audyt wewnętrzny, końcowy całego systemu (przedcertyfikacyjny);
  9. Przegląd zarządzania;
  10. Wybór jednostki certyfikującej;
  11. Udział w audycie zewnętrznym  konsultanta (na życzenie klienta);
  12. Wykonanie działań korygujących (jeżeli zachodzi taka potrzeba); 

Zalety wdrożenia i certyfikacji

Wdrożenie i certyfikacja  systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności BRC zapewnia następujące korzyści:  

  1. upoważnienie do sprzedaży w brytyjskich sieciach handlowych;  
  2. ułatwienie działalności operacyjnej poprzez jasne i precyzyjne procedury postępowania; 
  3. potwierdzenie zgodności z prawem i przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa żywności;
  4. poświadczenie Państwa troski o jakość i bezpieczeństwo żywności;
  5. zwiększony dostęp do nowych klientów i partnerów biznesowych, którzy mogą wymagać od nas posiadania certyfikatu BRC;
  6. szybsze tempo rozwoju organizacji poprzez analizę wyników z audytów wewnętrzne i przeglądów zarządzania;
  7. rozwój nowych i innowacyjnych produktów poprzez uzyskiwanie informacji zwrotnej od klienta. 

Usługi związane